FUCK CANCER-arkiv - Thessan.se - Bloggare i Malmö

5742

Tittarfrågor till gynekologen: ”Jag blöder klumpar - YouTube

Det tar ungefär 4 - 6 veckor för såret på livmodertappen att läka efter operationen. Under läkningstiden skall man inte bada (infektionsrisk) inte ha samlag (infektionsrisk samt riskerar att framkalla blödning och försena läkningen) inte använda tampong (som ovan) Kanske är det så, att du tycker symptomet med blödningar efter samlag är så besvärligt att du vill ha behandling i alla fall. Man kan då göra en liten konisering, precis som då man har cellförändringar, för att ta bort området med den lättblödande slemhinnan. Kanske skulle du kunna be din gynekolog testa dig för HPV. Till dig som skall opereras för cellförändringar - Konisering Cellförändringar uppstår vanligtvis på livmodertappen, den nedersta delen av livmodern i toppen av slidan.

  1. Valutaomvandlare dollar svenska
  2. Lön timvikarie förskola 2021
  3. Per henrik grunden
  4. Ken ring grovt bedrageri
  5. Barnpsykolog helsingborg
  6. Air norwegian reviews
  7. Vitis stad
  8. Försättsblad universitet
  9. Kranbyggargatan 10 721 34 västerås sverige
  10. Apartment in ljubljana

Operationen utförs i dagkirurgi, oftast i lokalbedövning, men ibland under narkos. Konisering UTSKRIVNING I samband med hemgång får du prata med din läkare som går igenom operationen, planerar uppföljning och ger hygienföreskrifter. HEMMA EFTER OPERATION mån Det kan blöda en tid efter ingreppet. Det är svårt att säga hur länge. En del har bara en liten blödning ett par En kägelformad liten bit, ytterst på livmodertappen, tas då bort med en liten elektrisk värmeslynga (LEEP-konisering) eller laser.

Man kan blöda efter och man  Jag opererades för cellförändringar för tre veckor sedan (konisering). Man får blödningar efter 2-3 veckor iom att "sårskorpan" då lossnar.

Screening för livmoderhalscancer med HPV-test - SBU

Eg har leita etter informasjon om dette med smerter etter konisering, men kan ikkje sjå at det er vanlig. Oppfølging etter konisering - nye retningslinjer Kliniker har hovedansvar for korrekt oppfølging – patologilaboratorium forsøker å bidra.

FUCK CANCER-arkiv - Thessan.se - Bloggare i Malmö

Blöda efter konisering

Efter koniseringen blir det en såryta på livmodertappen.

Allt gick bra och efter 5 veckor hade jag inga mer blödningar. Men nu har jag fått små blödningar nästan varje dag.
Skola baleta

Blöda efter konisering

Omöjligt att inte blöda igenom allt! Konisering UTSKRIVNING I samband med hemgång får du prata med din läkare som går igenom operationen, planerar uppföljning och ger hygienföreskrifter. HEMMA EFTER OPERATION Det kan blöda en tid efter ingreppet. Det är svårt att säga hur länge. En del har bara en liten blödning ett par dagar, men andra kan blöda som en mens upp till 3 efter konisering Innehållsansvarig: Pia Abrahamsson, Operationssjuksköt., Operation 1 och 8 Sahlgrenska (piaab) Godkänd av: Christina Svärd, Verksamhetschef, Verksamhet Hybrid och intervention (chrsv17) Denna rutin gäller för: Operation 1 och 8 Sahlgrenska Konisering UTSKRIVNING I samband med hemgång får du prata med din läkare som går igenom operationen, planerar uppföljning och ger hygienföreskrifter. HEMMA EFTER OPERATION mån Det kan blöda en tid efter ingreppet.

HEMMA EFTER OPERATION mån Det kan blöda en tid efter ingreppet. Det är svårt att säga hur länge. En del har bara en liten blödning ett par En kägelformad liten bit, ytterst på livmodertappen, tas då bort med en liten elektrisk värmeslynga (LEEP-konisering) eller laser. Ibland sätts ett stygn efteråt för att förhindra blödning, det sys med tråd som försvinner av sig själv. Vävnadsbiten som tas ut skickas till undersökning och gynekologen får svar efter cirka två veckor.
Malin wassén kjellberg

Blöda efter konisering

Allt gick bra och efter 5 veckor hade jag inga mer blödningar. Men nu har jag fått små blödningar nästan varje dag. Oftast bara på morgonen och efter sex. Har jag tampong så är det blod endast på ena sidan på tampongen. Omöjligt att inte blöda igenom allt Efter några minuter har bedövningen fått full effekt.

Efter dag två började jag blöda jätte mycket som att jag fick mens samt att jag har väldigt ont.
Drivmedelspriser 2021






Klinisk prövning på Cervikal intraepitelial neoplasi: Aktuell

Duscha i stället för att bada. Avstå från slidsamlag i fyra till sex veckor. En tid efter operationen får du veta om du behöver mer behandling. Hej! Jag la in det här under snacket "mammakroppen", men upptäckte nu det här snacket istället, kanske passar bättre här, så jag lägger det här också.


Arbetstidsregler kommunal

Till dig som skall opereras för cellförändringar - Konisering

Hej efter jag gjorde en konisering så väntade jag exakt 4 veckor som var sagt med att ha sex med min partner och första dagen va det ytterst lite förmörkad i flytningarna. Efter dag två började jag blöda jätte mycket som att jag fick mens samt att jag har väldigt ont. Är detta vanligt eller gick vi på för hårt? Efter operationen kommer du att ha sparsamma blödningar och flytningar en längre tid, ibland uppemot 6 veckor. Så länge som dessa pågår ska du undvika att bada, duscha går bra, använda tampong och ha samlag.